سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انجام حرکات کششی در محیط کار

امروزه بیشتر کسب کار ها با نشستن پشت میز و همراه با کامپیوتر است و حداقل 7.8 ساعت باید پشت میز بشینید و کار انجام دهید. این مدت زمان طولانی بی تحرک بدون آسیب های جدی و بسیاری رابه بدن وارد میکند از جمله اضافه وزن، کمر درد، زانو درد ودیسک گردن. برای جلوگیری از این بیماری های در این مقاله که با همت تیم تولید محتوای اوساکفاش تهیه گردیده به آموزش چند نمونه از حرکات کششی و ورزشی برای ریکاوری بدن در محیط کار و اتاقتان انجام دهید. 

1- چرخش ستون فقرات به صورت نشسته:

برای کاهش تنش و فشار از روی کمر بهتر است این حرکت را انجام دهید. بر روی صندلی بشینید و کمر را به پشت صندلی تکیه دهید پاها را بر روی زمین بگذارید و سپس دستهایتان را بر پشت صندلی بگذارید و به طرفین بچرخید این عمل باعث کشش در تمام نقاط بدن میشود .

2- کشش گربه :

سعی کنید صاف بنشینید  پاها را بر روی زمین و کف دست را بر روی زانو قرار دهید. نفسی عمیق بکشید و به کمر خود قوس دهید و بالا را نگاه کنید و وقتی نفس را بیرون میدهید ستون فقرات را گرد کنید. و شانه را به سمت جلو  و سر را به سمت سینه ببرید تا کشش را در بدن احساس کنید.

3- به طرف جلو خم شدن :

هر چه بیشتر بنششینید عضلات ران بیشتر منقبض میشود و احساس درد و سفتی بیشتری در کمر ایجاد میشود. بایستید و به سمت پایین خم شود و عضلات کمر را به صورت گرد در بیاورید و دست و گردن را رها کنید و سعی کنید زانو ها خم نشود.

4- حرکت عقابی :

بنشینید و دست را روبروی خود موازی با شانه و به اندازه عرض شانه باز کنید. حال بازوی سمت چپ را به سمت بالا خم کنید و بازوی سمت راست را زیر آن قرار دهید.  دست راست خود را در سمت چپ بچرخانید تا بتوانید لبه بیرونی بازوی چپ را بگیرید و یا تا زمانی که قادر هستید کف دست هایتان را به هم متصل کنید،آرنج خود را به طرف سقف بلند کنید و دست هایتان را از صورت خود بیرون بکشید. 

5-کبوتر ایستاده :

بایستید و پا را به اندازه عرض شانه باز کنید رو به میز، زانوها و نیمه پایینی پای خود را روی میز قرار دهید، زانوهایتان را خم کنید و پایتان را به سمت بدن بکشید، پای شما باید موازی با بدن شما باشد، با پای چپ صاف، به سمت راست بدنتان خم شوید.

6-چرخش گردن :

بنشینید و پاها را بر روی زمین قرار دهید به صوری که کمر صاف باشد. حالا چانه را به سمت سینه بیاورید و گوش سمت راست را شانه راست بگذارید و دست راست را بر روی گوش چپ قرار دهید و به آرامی فشار را از دست به سر منتقل و زمانی که کشش را حس کردید تنفس را شروع کنید.

7-چرخش و کشش در انگشتان دست :

بایستید و هر دو دست خود را بر روی میز قرار دهید و کف دست روی میز و نوک انگشتان به سمت خودتان باشد با خم شدن به جلو مقدار فشار را بیشتر کنید.

https://ossakafash.com/