سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی های کفش روزانه چیست؟

چه کفشی بپوشیم که پا در آن آسیب نبیند؟ پوشیدن یک کفش مناسب که مطابق با اصول و استاندارهای متخصصین باشد، کار راحتی نیست. کفشی که هم معیارهای زیبایی مدنظرتان را داشته باشد و هم شما را از سلامت ماندن ارگان‌های بدنتان مطمئن سازد. به کمک این مقاله که با همت تیم تولید محتوای اوساکفاش تهیه و تنظیم گردیده، می‌توانید انتخاب‌های درست‌تر و آگاهانه‌تری در مورد کفش‌هایی که در طول روز می‌پوشید داشته باشید، پس خواندن آن را از دست ندهید. یکی از سؤالاتی که ذهن بسیاری از افراد شاغل را به خود مشغول کرده، این است که در محیط کار چه کفشی بپوشند؟ از این‌رو چنانچه قصد دارید با آداب پوشش کفش در محل کار آشنا شوید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

ویژگی‌های یک کفش مناسب

کفش باید کاملاً اندازه و قالب پای شما باشد و ناحیه جلوی آن فضای لازم برای حفظ انگشتان پایتان را تأمین کند؛ بنابراین بهتر است گرد باشد تا فضای بهتری را برای پا ایجاد کند. پوشیدن کفش‌های نوک‌ تیز و کفش‌هایی که پنجه تنگ و سفتی دارند، سبب ابتلا به عارضه هالوکس والگوس خواهد شد.
بهترین کفش، کفشی با حدود دو سانتی‌متر پاشنه است که این پاشنه به اصلاح  لژ باشد و از پاشنه تا پنجه پا ادامه پیدا کند. بدترین کفش نیز کفشی‎ ‎است که بیش از یک اینچ پاشنه، نوک‌ تیز و قالب مثلثی داشته باشد‎. در پاسخ به سوال چه کفشی بپوشیم باید گفت کفشی با پاشنه به اندازه ، نه کفش تخت و نه کفش پاشنه‌دار بلند.

نکات مهم در انتخاب خرید کفش مناسب

به‌منظور خرید کفشی که قصد استفاده از آن را در طول روز دارید رعایت نکاتی مهم است. این نکات عبارت‌اند از:
•    قالب هر یک از پاهای شما ممکن است با دیگری متفاوت باشد. برای پای بزرگ‌تر کفش بخرید و برای پای کوچک‌تر از کفی استفاده کنید.
•    اگر کف پای صافو یا بیش‌ازاندازه گود دارید، کفش‌های مخصوص و کفی‌های طبی را فراموش نکنید. افرادی که به صافی کف پا مبتلا هستند و یا آن‌هایی که دچار چرخش مچ پا به سمت داخل شده‌اند، نباید کفش‌های کاملاً تخت بپوشند.
•    ‎سعی کنید خرید کفش را در انتهای روز انجام دهید؛ زیرا در طول روز و پیاده‌روی پا ورم می‌کند و بزرگ‌تر می‌شود‎.

چند نکته دیگر درباره چه کفشی بپوشیم

•    راحتی کفش را فدای زیبایی آن نکنید. می‌توانید کفش‌های بسیار زیبا و درعین‌حال راحت انتخاب کنید.
•    انتخاب کفش پاشنه‌بلند را فقط به مهمانی‌های خاص خود محدود کنید و از آن برای پیاده‌روی روزانه و محل کار استفاده نکنید. به‌جای آن می‌توانید از کفش‌های سبک لژدار یا طبی کمک بگیرید. افراد مبتلا به کمردرد یا زانودرد مزمن از کفش پاشنه‌بلند استفاده نکنند.
•    کفشی را انتخاب کنید که در ناحیه پاشنه دارای ضربه‌گیر یا شوک‌گیر و در قسمت پنجه منعطف باشد.
•    قسمت خارجی کفش که با سطح زمین تماس دارد، باید دارای جنس محکم و بادوام بوده و لیز و صاف نباشد. قسمت داخلی نیز باید نرم باشد و پا در آن احساس راحتی کند.
•    کفش‌های دور دوز گزینه‌های بهتری نسبت به کفش‌های چسبی هستند.

انتخاب کفش مناسب فصول گرم و سرد

انتخاب کفش با توجه به شرایط آب‌وهوایی، ظاهر مناسب و حفظ سلامتی بدنتان، یکی از کارهای دشوار به شمار می‌رود. پیدا کردن کفشی که دارای نکات ذکرشده باشد مستلزم توجه بسیاری است که در این مقاله به آن‌ها پرداخته شد. با انتخاب کفش مناسب، خستگی روزانه شما کمتر می‌شود و درنهایت انرژی‌تان افزایش می‌یابد. این سوال که چه کفشی بپوشیم در هر فصل پاسخ متفاوتی دارد.

کفش مناسب فصل گرم

کفشی که برای فصل گرم استفاده می‌شود باید سبک، نرم، راحت و خنک باشد و کف آن علاوه بر سبکی و نازکی، سلامت پا را نیز حفظ کند. برای انتخاب کفش‌های تابستانی باید به نکات زیر توجه کرد:
توجه به سبکی و راحتی
 پیاده‌روی از اموری است که در فصل تابستان بسیار انجام می‌شود؛ ازاین‌رو کفشی را انتخاب کنید که وزن زیادی نداشته باشد و در پیاده‌روی‌های طولانی شما را آزار ندهد. همچنین سعی کنید کفش خود را نیم سایز بزرگ‌تر از سایز عادی انتخاب کنید تا ورم پا در فصل تابستان و بعد از پیاده‌روی به شما آسیب نزند.
توجه به کیفیت کفش 
کفش‌های تابستانی به‌ظاهر کوچک، سبک و ارزان هستند؛ اما ممکن است به دلیل برش‌های خاص و کفی‌های نازکی که دارند، به پا آسیب بزنند؛ بنابراین بیشتر از ظاهر و قیمت این کفش‌ها، به کیفیت آن‌ها فکر کنید.
توجه به تنفس پا
کفش‌های تابستانی باید دارای منفذهایی باشند که هوا را به پای شما برساند. در کنار رویه باز، کم‌حجم و کوچک و یا داشتن بند، جنس پارچه به کار رفته نیز حائز اهمیت است تا پا در آن نقطه عرق نکند.
توجه به رنگ کفش
استفاده از رنگ‌های شاد که بتوانید آن را با سایر لباس‌های تابستانی خود ست کنید، انتخاب مناسبی است.

کفش مناسب فصل سرد

استفاده از بوت‌ و نیم بوت‌ زنانه و مردانه در فصل سرد سال رواج بسیاری دارند. بوت‌ها باید دارای ویژگی‌های زیر باشند:
توجه به گرم بودن
مهم‌ترین ویژگی یک کفش مناسب فصل سرد، گرم بودن آن است؛ به‌ویژه برای افرادی که دچار آسیب‌دیدگی‌های پا مانند شکستگی استخوان و پارگی تاندون هستند و گرم نگه‌داشتن پا برایشان مهم است. کفش‌های چرم و نبوک تیره‌رنگ، محافظ گرمایی خوبی برای پا در روزهای سرد هستند؛ اما کفش‌های نبوک و مخمل را نباید در روزهای بارانی و برفی استفاده کرد
توجه به راحت بودن کفش
شما در این فصل قرار است بر روی زمین برفی و یخی قدم بگذارید؛ بنابراین باید کفش‌هایی با کف عاج‌دار و شیاردار انتخاب کنید تا به‌راحتی بتوانید با آن قدم برداشته و سُر یا لیز نخورید. 
استفاده از کفش‌های بندی
 اگر چه پوشیدن، بستن و باز کردن بند کفش‌های بندی سخت است؛ اما مزیت امکان تنظیم کردن سایز کفش برای شما به وجود دارد تا در زمان پوشیدن جوراب پشمی مشکلی ایجاد نشود.
https://ossakafash.com/