سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عادات غلط در روزمره!

سفت بستن کمربند, آدامس جویدن, روی شکم خوابیدن, کشیدن بدن بعد از بیداری , شانه ها را به جلو خم کردن, هرروز کیفتان را به یک شکل حمل کردن, هنگام ایستادن زانوها را ثابت نگه داشتن, همگی عادات غلطی هستن که برای سلامتی ما مضرهستند و بدون اینکه افراد متوجه شوند به سلامتشان ضرر می رسد و به خطرهای پنهانی سلامت معروفند.
روی هم قرار دادن پاها: این روش نشستن باعث افزایش فشار خون در زانو می شود, روی مفصل های لگن فشار وارد می کند و با فشردن 
https://ossakafash.com/رگ ها, تجمع خون در پاها را به همراه دارد.متخصصان قلب می گویند که این امر موجب التهاب و لخته شدن خون می شود.پس بیش از 10 دقیقه پاها را روی هم قرار ندهید و هر نیم ساعت از جای خود بلند شده و راه بروید.

ثابت نگه داشتن زانوها هنگام ایستادن: اگرچه که ایستادن با زانوهای قفل شده آسان تر است اما فشار روی مفصل زانو را افزایش می دهد.مفصل های انسان را فعالیت عضلات اطراف آن محکم می کند,پس هنگام ایستادن زانو ها را کمی خم کنید.
خوابیدن روی شکم: این روش خواب گردن را به حالت کج به سمت پشت قرار می دهد که منجر به درد یا بی حسی در قسمت فوقانی اندام ها می شود.پس به گونه ای بخوابید که هنگام خواب گردن به عقب کج نشود.
کشیدن بدن بعد از بیداری از خواب:کشیدن بدن دیسک های کمر را به خطر می ندازد و هنگام بیدار شدن باعث میشود که فشار بیشتری روی آنها وارد شود.کافی است با فعالیت های کوچک مثل درست کردن قهوه یا چای,مرتب کردن تخت و ...بدن را آرام آرام گرم کنید.
https://ossakafash.com/
تاخیر در رفتن به سرویس بهداشتی:از آنجا که باکتری ها به سرعت تکثیر می شوند,این کار خطر ابتلا به عفونت های مجاری ادرار را بالا می برد .
سفت بستن کمربند: هرچند سفت بستن کمربند,کمر را کوچکتر نشان می دهد, اما ممکن است تاثیر سوء روی دستگاه گوارش بگذارد.علایم آن شامل:تلخی دهان ,سوزش یا درد سینه یا قسمت فوقانی شکم , سرفه های مزمن و ... شود. پس کمربند را به گونه ای ببندید که به راحتی بتوانید نفس بکشید.
خم کردن شانه به جلو: این حالت  منجر به درد شانه  و بی تعادلی عضلات و فشار بر ان می شود.پس حالت بدن را کنترل کنید و هنگام ایستادن صاف بایستید.
رانندگی طولانی بدون توقف: این وضعیت نتایجی همانند روی هم قرار دادن پاها به همراه دارد و منجر به تجمع خون می شود.پس سعی کنید پس از طی مسافتی از خودرو پیاده شده و قدم بزنید .این کاررا در پروازهای طولانی نیز انجام دهید.
جویدن آدامس: بنا به گفته ی دندان پزشکان,مفصل فک نه برای جویدن آدامس ,بلکه برای جویدن غذا طراحی ده و اگر بیش از حد از آن کار بکشید ممکن است بروز درد و مشکل را به همراه آورد.
هر روز به یک شکل کیفتان را حمل کردن:این عادت میتواند باعث بی تعادلی عضله و درد شانه شود.همانگونه که بسیاری از سندروم های درد به دنبال انجام فعالیت های نامتقارن مکرر روی می دهد.

 https://ossakafash.com/